Nacht van Gebed voor vervolgde Christenen

Wereldwijd worden 365 miljoen christenen vervolgd omdat ze geloven  in Jezus Christus.  Ze worden achtergesteld, gevangengezet, gemarteld of zelfs gedood.

Wij zijn als christenen verbonden met hen, want als één van ons lijdt, lijden we allemaal mee. Ons gebed zorgt ervoor dat onze vervolgde broeders en zusters niet alleen staan.

Op honderden plekken in Nederland komen christenen bij elkaar om stil te staan bij het lijden en het geloof van hen in landen als Noord-Korea, Somalië, Nigeria, Iran en Jemen.  Niet alleen in die landen. Vele andere landen kunnen nog genoemd worden.

Ook in Heerde is opnieuw door leden van diverse kerken een Nacht van Gebed georganiseerd in de Christelijke Gereformeerde Kerk, Acacialaan 45 te Heerde. De kerk is open vanaf 20.45 uur.

Vrijdag 31 mei 21.00 uur tot zaterdag 1 juni ±​ 02.30 uur.

• De avond begint met een korte overdenking en we zingen een aantal liederen.
  • Aan de hand van filmfragmenten luisteren we naar ingrijpende getuigenissen van hen die vervolgd worden.
  • Daarna bidden en danken we met elkaar.

Onze ervaring is dat we dikwijls bemoedigd worden door de verhalen die we zien en horen.
U kunt er ook voor kiezen om een deel van de nacht aanwezig te zijn.

Zondag 26 mei zal voor de lijdende kerk zijn en is een mooie aanloop naar de Nacht van Gebed.

Informatie over de Nacht van Gebed is te vinden op de site van Open Doors, www.opendoors.nl .

We nodigen U van harte uit.