Zondag 20/8 slotdienst 'Alles andersom'

Met PRACHTIG weer, veel KINDEREN, veel ouders, familie, bekenden en gasten, allemaal naar de tent voor de afsluiting van de VBW. De TENT was gewoon TE KLEIN!!

Ds. Gijs Bleijenberg uit Heerde was voorganger, op de piano speelde Frans Durieux en Isa van Ommen verzorgde de schriftlezing uit Johannes 20:11-18.

Donderdagmorgen was ds. Gijs Bleijenberg in de tent en hoorde dat een paar meisjes het liedje 'Waterval' van K3 wilden zingen. Frans ging op hun verzoek in en speelde deze op de piano.

Maar wisten ze dat deze groep een liedje heeft dat heet: 'We sturen de mama's, de papa's allemaal weer naar school toe'? Ook andersom dus :-)

Deze zondag was het thema 'Jezus LEEFT!' Ook in de Bijbel komen we steeds weer voorbeelden tegen waar alles andersom gaat.  Tot het laatste toe: Jezus staat op uit de dood, Hij LEEFT!

Floor Huiskamp vertelde over haar reis naar Ghana waar ze gaat werken met Stichting Blessed Home en daar graag een aantal projecten financieel wil gaan ondersteunen. Het totaal (inclusief zondag) is geworden € 1.322,60, wat een bedrag! Ze gaat ons op de hoogte houden van haar activiteiten daar.

Na het zingen van 'Wij zijn Gods vrienden' was het tijd voor samen koffie/thee/fris te drinken en DANKBAAR nagenieten van de mooie week.

Tot volgend jaar!!!

VakantieBijbelWeek Alles andersom!!

Dat is het thema van dit jaar en alles was ook een beetje anders….. De tent leek anders, op de foto zelfs op z’n kop. Kleren werden achterstevoren gedragen, onder werd boven en voor werd achter, enz. enz. enz.

De verhalen die door Geertje, Petra, Henry en Marina werden verteld hadden ook steeds dit thema: het gaat net anders dan je zou verwachten. Mooi! Ook tijdens de poppenkast die door Nicolette en Joukje werd gedaan, ging het anders.

En met het zingen van de liedjes moesten Frans, Rosan en Tineke soms wel even nadenken; ook hier ging het wel eens achterstevoren of ondersteboven, oeff!

Kortom: ALLES ANDERSOM!!!

Het eerste deel van de foto's, zie verder onderaan...

Hoe het verder ging….

Dinsdag 15 augustus: het VBW-feest is begonnen!!! Henry is met de wagen naar Vorchten gereden om daar de kinderen op te halen en er kwam veel kinderen uit Veessen.

Deze eerste dag meteen al 48 kinderen, wat veel! Het weer is mooi en we hebben er zin in.

Na het eerste deel van zingen, poppenkast en verhaal, was de Vossenjacht door het dorp.

Die ‘Vossen’ werden snel gevangen en er kwam een woord uit dat ze moesten raden.

Woensdag- en donderdagmorgen was het 2e deel het bekende huttenbouwen en mooie knutsels maken. Merkbaar was de ervaring van de bouwers…..er stonden al snel flinke en stevige hutten, KNAP! Ze zijn ook erg mooi geworden. En er waren meer dan 50 kinderen, wow!

Donderdagavond mochten de ouders, familie, kennissen, oftewel iedereen(!) komen en was de verkoop voor het Goede Doel. Floor Huiskamp gaat voor enkele maanden naar Ghana en wil daar bijdragen aan hulp voor de Stiching Blessed Home waar ze dan zal verblijven.

De kinderen hadden van alles gemaakt, opgezocht, bedacht om te kunnen verkopen voor de donderdagavond. En dat deden ze:

• Bram en Feline € 55,60
  • Schellenberg (ijsjes) € 62,00
  • Mees, Sven, Evi, Trey, Lize en Jara € 35,65
  • Marit en Isa € 53,70
  • ‘Stoere Hut’-groep € 58,40
  • Jilera € 6,00
  • Febe € 10,00
  • Co, Roan, Cas, Milan, Tijs, Bram, Kenji en Colin € 41,95

Totaal hadden de kinderen € 323,30 voor het Goede Doel verzameld. Wat goed!!

Overde 3 dagen totaal al € 1.022,60, onvoorstelbaar! Dankbaar!

Zondagmorgen om 9.30 uur is de Slotdienst VakantieBijbelWeek en dit keer in de tent.

KOM JE OOK? WELKOM!!!

De VakantieBijbelWeek-tent staat...?!?

Zaterdagmorgen zouden we de VBW-tent gaan opbouwen maar het regende flink en daarom is dit naar de middag verplaatst. Véél beter!

Er kwamen echt veel 'grote' en 'kleine(re)' helpende handen en het opbouwen ging daarom heel vlot.

FANTASTISCH en DANK-JULLIE-WEL!!!

Maar....de tent lijkt toch een beetje anders dan anders.

Wat zou er aan de hand zijn?

Dinsdagmorgen om 9.30 uur, zullen we er misschien meer over horen.

Wilt je het weten? WELKOM!!!

Zie ook Facebook

WELKOM bij de VBW in Veessen van 15-20 aug.

Met een aantal kraakNIEUWE(!) commissieleden is de organisatie van de VAKANTIEBIJBELWEEK weer

vol frisse moed van start gegaan.

De TENT staat dit jaar in VEESSEN bij de KERK.

We willen een mooie week organiseren voor ALLE KINDEREN van de BASISSCHOOL!

WANNEER

• Op dinsdag 15, woensdag 16 en donderdag 17 augustus is er in en om de tent een afwisselend programma van 9.30 – 12.00 uur.
  • Donderdagavond van 17.30 – 19.30 uur OPEN-TENT-AVOND voor iedereen!
    => LET OP, dit is een ANDERE TIJD dan ANDERE JAREN!!
    Na een kort tentprogramma is er ruim de tijd voor ontmoeting ÈN ETEN!
    Er wordt eten en drinken verkocht voor het ‘GOEDE DOEL’ en ook de kinderen zullen in de zelfgemaakte hutten weer spulletjes mogen verkopen.
    Dus kom met een lege maag en een volle portemonnee.....
     ;-)
  • Zondag 20 augustus om 9.30 is er in de tent een kerkdienst voor iedereen!

VERVOER

Kinderen uit Vorchten en omstreken kunnen elke morgen meerijden met de kar.

• Vertrek om 9.15 uur vanaf de KERK in Vorchten.
  • Om 12.15 uur wordt iedereen daar ook weer teruggebracht.

DOE JE MEE?

• Wil je meehelpen met opbouwen, versieren en inrichten van de tent?
  • Wil je meehelpen tijdens de ochtenden in de tent? Denk dan aan helpen bij knutselen, verhaal vertellen, poppenkast, catering, muziek begeleiding en/of zingen?

=> Geef het dan door aan Joukje Bos, Karin Huiskamp of Tineke Visser.

WELKOM BIJ DE VAKANTIEBIJBELWEEK!!

24 maart - 9.30

Dhr. C.J. Kolijn