Collectemunten

Kerkelijke en andere collecten zijn aftrekbaar voor de belastingdienst indien u daarvan een bewijs hebt. De Hervormde Gemeente van Veessen biedt u de mogelijkheid collectemunten aan te schaffen waarmee u een fiscale aftrekpost creëert.

De munten kunnen in hoeveelheden van 25 stuks of een meervoud daarvan besteld worden.

•   25 stuks €  25
  •   50 stuks €  50
  •   75 stuks €  75
  • 100 stuks € 100

Na het storten van een bedrag, onder vermelding van ‘Collectemunten’
en uw naam/adres, zullen de munten bij u thuis worden bezorgd.

Giften / Collectemunten

CvK Hervormde Gemeente Veessen

Bankrekening: NL36 RABO 0373 7285 73

Uitgebreide toelichting met betrekking tot aftrekbaarheid giften kunt u vinden op de pagina ANBI

Giften / ANBI

Als Hervormde Gemeente van Veessen zijn we elk jaar weer dankbaar voor de giften die gedaan worden gedurende het jaar maar ook de toezeggingen die we mogen ontvangen bij ‘Actie Kerkbalans’. Dit maakt het mogelijk om door te gaan met het samenkomen in de erediensten en het organiseren van activiteiten en kringwerk. Maar ook het onderhoud en beheer van de Kerk, het orgel, de Pastorie en de begraafplaats zijn kosten die jaarlijks weer terugkomen.

Zoals hopelijk bekend mag u de bijdrage aan de Actie Kerkbalans en andere giften die u aan goede doelen aan een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) doet, aftrekken van uw belastbaar inkomen waardoor u minder inkomstenbelasting hoeft te betalen. Voor de aftrek van giften geldt echter wel een drempel van 1% als bedrag wat u niet mag aftrekken en u mag maximaal 10% van uw inkomen als gift aftrekken.

Met ingang van 1 januari 2014 zijn de voorwaarden om te geven aan een ANBI gewijzigd als u dit in de vorm van een periodieke gift doet. Dit zou wellicht interessant voor u kunnen zijn.

U kunt het terugvinden op internet via bijgaande link informatie Belastingdienst over aftrekbaarheid giften. Als u hieraan mee wilt doen, kunt u gebruik maken van het bijgevoegde overeenkomst formulier.

Mocht u verdere vragen hebben over dit onderwerp, kunt u contact opnemen met kerkvoogdij@kerkveessen.nl. Bij deze alvast hartelijk dank voor uw bijdrage!

Diensten live te beluisteren!

Kerkdiensten

21 april - 9.30