Herdenking 2e-WO 4 mei om 15.00 en 18.00 uur

Op 4 mei herdenken we hen, die zijn omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Sinds 2 jaar vind dit ook plaats in Veessen. Mooi.

Een deel van het college van B&W Heerde kwam om 15.00 uur op de begraafplaats in Veessen om bloemen te leggen bij de 3 oorlogsgraven in Veessen. Jan Nederveen vertelde bij elke steen gebeurtenissen die bekend zijn rondom deze persoon.

Bij elke steen werd een witte roos gelegd.

Aansluitend 2 minuten stilte.

Om 18.00 uur vond de herdenking plaats bij het monument 'Vrijheid en Vrede.' Jan Nederveen nam ons mee in geschiedenis, over de mensen die zich hebben ingezet tijdens deze oorlogsjaren.

Aansluitend 2 minuten stilte.

Wethouder dhr. Wolbert Meijer legde een bloemstuk bij het monument. Hij vertelde over het verzet maar stond ook stil bij deze tijd met spanningen en oorlogen.

Aansluitend 2 minuten stilte.

Vrijheid is niet vanzelfsprekend en het is goed om daar elk jaar bij ‘stil’ te staan.